Wednesday, May 4, 2011

cita or cinta yang lagi penting?



ok. cakap pasal cita,semua orang ade cita-cita betul tak?dari aku kecik lg da ade cita-cita tau. hurm. actly,hajat di hati nak jadi peguam syariah. aku nak blaja undg-undg syariah. mmg aku mnat sgt. tapi skrg aku kene la tuka cita-cita memandangkan aku tgh ambik diploma dlm sains komputer. mmg da menyimpang la dr cita-cita yg asal.huu~..sedey lakk..uwaa!..hehe..tapi takpela..walaupun aku tak bape minat course ni,aku akan cube tok minat ;) .

ape kaitan cinta dan cita ye? ..aku mendefinisikan cinta sbgai satu perasaan kasih akan sesuatu dan cita adalah perasaan inginkn sesuatu.hehe. ni definisi pakai kamus dewan aku je la. korg jgn carik dlm mne-mne kamus lak.takkan jmpe kot *wink*wink.hehe. sebenarnye, cita dan cinta saling memerlukan. mcm mne kita nak mengejar cita tanpa cinta ? kite perlukan cinta.terutama cinta dr ALLAH,cinta ibu n ayah dan cinta dr kawan-kawan..

sebagai manusia,kite perlukan sokongan dr orang terdekat. itulah yg dinamakan cinta. ;) ..kenape bile kte ckap psal cinta, org akan pike yg negatif je.. ade yg ckap cinta itu melalailkan.. cinta itu maksiat. mcm-mcm lg la yg negatif tntang cinta.Suke untk aku igtkan, cinta adalah perasaan yg suci murni.. cinta yg asalnye suci jd keji sbb manusia itu sendiri. mereka melahirkan cinta dgn care yg slah,jadi wujud la cinta yg melalaikan tu kan. ish3 .terigt pulak aku kat lagu "kalau berpacaran" .hihihi

ape yg aku tulis ni cume pendapat aku je.. fikir-fikirkan dan selamat beramal ;) .ececeh .peace no war! <3<3

-cik cupi-

No comments:

Post a Comment